Skog i höstfärgerHöstterminen har pågått nu under några veckor och det pågår många aktiviteter i kommunens nämnder och styrelser. Men även lokalt i avdelningen i Helsingborg har vi ett brett utbud att erbjuda. Här kommer ett uppdaterat kalendarium för resten av hösten. Dock vill vi reservera oss för ev. ändringar.

14 oktober – träffa regionrådet Gilbert Tribo
Klockan 18.00. Plats: partilokalen

15 oktober, tankesmedja för frågor inom utbildning, kultur och fritid
Studiebesök på Dalhemsskolan där rektor Anette Swenninger berättar om hur Dalhemsskolan har arbetat för att nå framgångar när det gäller studieresultat, trygghet och arbetsro. Vi bjuds på lite att äta och önskas fika behövs anmälan. (Det går bra att delta utan att fika). Anmälan görs till: maria.winberg-nordstrom@helsingborg.se eller 0702105080.

19 oktober – bokbord på Stortorget
Mellan klockan 11–14 står vi med bokbord på Stortorget i Helsingborg. Vi träffar helsingborgarna och samtal om aktuell politik i Helsingborg. Anmäl ditt deltagande till Mats Werne eller Margareta Fagerhov som också har mer information kring samlingstider etc.

22 oktober, tankesmedja för allmänpolitiska frågor
Klockan: 18.00. Plats: partilokalen. Varje möte har ett tema. Information om tema och material som diskussionsunderlag sänds till dem som anmält intresse. Intresseanmälan till Ragnar Arvidsson, ragnar.arvidsson@comhem.se eller 042 150749.

28 oktober, gruppmöte
Klockan: 17.30. Plats: partilokalen. Ansvarig: Maria Winberg Nordström, maria.winberg-nordstrom@helsingborg.se eller 0702105080.

2 november – bokbord på Stortorget

11 november, tankesmedja för frågor inom vård och omsorg, socialtjänst och arbetsmarknad
Klockan: 18.00. Partilokalen. Ansvariga: Margareta Fagerhov: margareta.fagerhov@telia.com eller 0761617738, Dubravka Trejling Nikolic: dubravka81@hotmail.com eller 0735108126, Inger Pettersson: aronsinger.pettersson@yahoo.com eller 0760162217, Torgny Pettersson: torgnypettersson@yahoo.com eller 0765366382

14 november, tankesmedja för frågor om stadsbyggnad och näringsliv
Klockan: 18.00. Lokal: partilokalen. Ansvarig: Mats Werne, mats@werne.se eller 0705401010.

16 november – bokbord på Stortorget

18 november, gruppmöte

24 november – Julskyltning på Råå
Vi ger oss ut till julmarknaden på Råå och delar ut aktuella flygblad, bjuder på pepparkakor och samtalar med de som har tid. Anmäl ditt deltagande till Mats Werne eller Margareta Fagerhov som också har mer information kring samlingstider etc.

26 november, tankesmedja för allmänpolitiska frågor

28 november, tankesmedja – regionfrågor
Klockan: 18.00. Plats: partilokalen. Ansvarig: Christer Sörliden, christer.sorliden@liberalerna.se eller 0707674073. Vilka frågor är regionens ansvar. En genomgång av vilka verksamheter som finns inom regionen och skillnad mellan region och tidigare landsting. Bra för dig som är nyfiken att lära dig mer om Region Skånes verksamheter.

1 december – Julskyltning i city
Vi deltar på julskyltningen och delar ut aktuella flygblad, bjuder på glögg och pepparkakor. Anmäl ditt deltagande till Mats Werne eller Margareta Fagerhov som också har mer information kring samlingstider etc.

16 december, julavslutning
Under trevliga former träffas vi för avslutning inför julen. Mer information kommer senare.

Partilokalen finns på Drottninggatan 56, in på gården.

Välkommen!