I måndagskväll (25/2) valdes Margareta Fagerhov till ny ordförande för Liberalernas lokalavdelning i Helsingborg. ”Det ska bli en rolig utmaning, vi har mycket arbete att göra fram till valet 2022 men först riktar vi allt fokus mot EU-valrörelsen” säger Margareta.

Margareta Fagerhov har sedan tonåren varit liberal förespråkare med jämställdhetsfrågor närmast hjärtat och har i sitt yrkesverksamma liv arbetat med försäkringar för människors ekonomiska trygghet vid exempelvis sjukdomsfall i nästan 30 års tid. På grund av hennes tidigare yrkesroll är det först nu som Margareta kunnat göra politisk karriär. ”Som ny ordförande vill jag fortsätta utveckla Helsingborg i en liberal riktning utifrån det gedigna handlingsprogram vi presenterade i valrörelsen med många intressanta förslag.” säger Margareta.

Idag sitter Margareta i Vård och omsorgsnämnden där arbetet för att säkerställa kvalitén för årsrika står i centrum, men även rätten till assistans. I Helsingborgs kommunfullmäktige gjorde Margareta premiär efter valet 2018 och utöver sina politiska uppdrag sitter hon som nämndeman i Helsingborgs tingsrätt.

Nu laddar Margareta inför sin första utmaning som ny ordförande – EU-valet – där ambitionen är att intressera fler helsingborgare med ett närmare samarbete mellan partiet och Liberala Ungdomsförbundet (LUF) i Helsingborg. Det långsiktiga målet är valet 2022, ett arbete som börjar redan nu.

Tidigare ordförande Christer Rasmusson, sedan 2015, kommer fortsatt engagera sig i partiet och ser positivt på sin nya uppgift som förtroendevald i Stadsrevisionen.

Kontakt:
Margareta Fagerhov